رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

معمولی‌ها در پی فرصت!

  • کد خبر: ۱۵۴۵۳۷
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
معمولی‌ها در پی فرصت!
امسال ۱۰ بازیکن خراسانی در ترکیب تیم‌هایشان در لیگ دسته‌اول فوتبال کشور فعال بودند.

رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال کشور در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۱ پیگیری خواهد شد و در چارچوب هفته بیست‌وششم، تیم‌ها ۲۵ اسفند به‌مصاف یکدیگر می‌روند و بعد از آن تا ۹ فروردین راهی تعطیلات نوروزی می‌شوند. تورنمنتی که اگر حساسیت‌هایش بیش از لیگ‌برتر نباشد، بی‌تردید کمتر هم نیست؛ زیرا صعود به لیگ‌برتر برای هواداران یک تیم و مردم یک شهر می‌تواند حکم گنج قارون داشته باشد.

با این همه، فوتبال مشهد در سال ۱۴۰۱ از آن هم محروم شد. در ابتدای سال تیم لیگ‌برتری مشهد به لیگ‌یک رفت و در نیمه دوم سال هم افتضاح مدیریتی تیم را روانه ناکجاآباد کرد تا دیگر در دسته‌اول و دوم هم مشهد تیمی نداشته باشد. با این همه، فوتبال‌دوستان مشهدی همچنان دل‌خوش به حضور تک‌ستاره‌‎های معمولی‌شان در مستطیل سبز به‌عنوان بازیکن هستند. بازیکنانی که اگر بخواهیم صادق باشیم، ستاره نیستند، اما امید مردم یک شهر برای درخشش و خوش‌حالی هستند.

۹ خراسانی در ۸ تیم غیرخراسانی

لیگ دسته‌اول فوتبال کشور در همان اوایل راه شهرخودرو خراسان را همراه خودش داشت. تیمی که با اتفاقات عجیب‌وغریب بعد از آبروریزی‌های متعدد از سوی سازمان لیگ از جدول رقابت‌ها کنار گذاشته شد تا جدول هجده‌تیمی این مسابقات با هفده تیم به کارش ادامه بدهد. حالا لیگ دسته‌یک با هفده تیم و بدون تیم هجدهم که از قضا خراسانی بود، به حیاتش ادامه می‌دهد.

با این همه، ۹ بازیکن مشهدی در هشت تیم از این هفده تیم فوتبال بازی می‌کنند. بازیکنانی که برخی در تیم‌هایشان ثابت هستند و برخی دیگر به نیمکت چسبیده‌اند و از حضور در سطح دوم فوتبال ایران فقط نامش را با خود یدک می‌کشند. حسین فاضلی، رضا صدری، سینا زامهران، حسین مهربان، معین عنایتی، امید منصوری، امیرحسین صالحی، محمد محمدزاده، علی نبی‌زاده و علی دهقان بازیکنانی هستند که از خراسان در اردوی تیم‌های غیرخراسانی لیگ دسته‌اول حاضرند.

جدال برای لیگ‌برتری‌شدن

از میان این ۹ بازیکن پنج نفر در پیراهن تیم‌هایشان در جست‌وجوی خوشبختی و حضور در لیگ‌برتر فوتبال هستند. بازیکنانی که شاید انگیزه دیده‌شدن در آوردگاه لیگ‌برتر، آن‌ها را به تلاش بیش از پیش وادار می‌کند و به همین دلیل در ترکیب تیم‌هایشان نمایش بهتری دارند. حسین فاضلی در ترکیب شمس‌آذر قزوین تا حدود زیادی راهش را پیموده است. این بازیکن باتجربه و سی‌ساله خراسانی با تیمش در موقعیت خوبی قرار دارد و صدرنشین هستند. صدرنشینی با چهارده امتیاز اختلاف آن‌هم در لیگ دسته‌اول فوتبال ایران به‌معنای صعود قطعی است و شاید به همین دلیل است که از همین حالا همه در جست‌وجوی یافتن تیم دوم صعودکننده به لیگ‌برتر هستند.

تیمی که اگر اتفاقی عجیب‌وغریب رخ ندهد، یکی از تیم‌های استقلال خوزستان، خیبر خرم‌آباد، سایپا و فجرسپاسی خواهد بود. تیم‌هایی که در جدول هم‌پله و هم‌امتیازند و هرکدام یک بازیکن مشهدی در ترکیب دارند. خیبر، رضا صدری را دارد، سایپا با سینا زامهران در مسابقات حاضر است و تیم سربازبگیر فجر هم سه مشهدی، حسین مهربان، معین عنایتی و امید منصوری را در اختیار دارد.

وضعیت خوب صدری و مهربان

به‌جز حسین فاضلی که با تیمش شمس‌آذر تقریبا از همین حالا لیگ‌برتری است، حسین مهربان و رضا صدری دو بازیکن مشهدی هستند که در ترکیب تیم‌هایشان، فجر شهیدسپاسی شیراز و خیبر خرم‌آباد، از وضعیت خوبی برخوردارند. دو بازیکنی که در بیشتر بازی‌ها ثابت هستند و بیش از سایر مشهدی‌های لیگ دسته‌یک به میدان می‌روند. مهربان در این فصل تا اینجا چهاربار برای فجر گل‌زنی کرده و یک‌بار هم پاس گل داده است. در سوی دیگر، رضا صدری دوبار پایش به گل‌زنی باز شده و دو پاس گل هم به‌نام خودش ثبت کرده است.

۴ مشهدی در میانه رو به پایین جدول

چهار بازیکن مشهدی دیگر این فهرست بازیکنانی هستند که تیم‌هایشان چندان سودای صعود در سر ندارند و گاهی در نیمه پایینی جدول هستند. امیرحسین صالحی، بازیکنی که سابقه بازی در سیاه‌جامگان را هم در کارنامه دارد، امسال برای ون‌پارس اصفهان به میدان می‌رود و تیمش اگرچه صددرصد از صعود ناامید نیست، بعید است بتواند از پله هشتم جدول خیلی به رتبه‌های اول و دوم نزدیک شود.

علی نبی‌زاده در مس شهربابک وضعیت مشابهی دارد و تیمش در مکان نهم قرار دارد. البته او به‌مراتب بیش از صالحی بازی می‌کند. محمد محمدزاده هم بازیکن ثابت دریای بابل است که تیمش سیزدهم جدول است و باید مراقب باشد به منجلاب سقوط نیفتد. علی دهقان هم با شهرداری آستارا در منطقه فانوس‌به‌دست ایستاده است.

بازگشت صدری به مشهد

رضا صدری، بازیکن خیبر خرم‌آباد، فرصت این را پیدا کرده است که در چند بازی خانگی آخر فصل با تیمش در مشهد باشد. او که بچه مشهد است، حالا همراه با خیبر خرم‌آباد برای برگزاری بازی‌های خانگی به مشهد می‌آید و تا پایان لیگ دسته‌یک، ورزشگاه امام‌رضا (ع) در شهر مشهد میزبان بازی‌های خانگی این تیم است. البته شایعات شیرینی هم زمزمه می‌شود که مالکان خیبر در صورت صعود به لیگ‌برتر شاید تیمشان را به مشهد بیاورند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->